V tem članku najdete še več idej za igro za otroke vseh starosti. Preberite si jih in se zabavajte s svojim otrokom. Poleg zabave pa ima igranje nešteto pozitivnih učinkov za razvoj in učenje otroka. Zato je dobro, da igra postane del vaše vsakodnevne rutine.
Moji načrti – ideje za mlajše šolarje
Pogosto mislimo, da imamo ves dan časa za svoje obveznosti, vaš otrok pa lahko pogosto misli, da ima na voljo celo popoldne, da naredi domače naloge in izpolni vse druge obveznosti. In potem se zgodi, da nam ”čas prehitro mine”. Veliko stvari v našem življenju je odvisnih od tega, kako izkoristimo svoj čas.
To je priložnost, da se z otroki naučite o pomembnosti načrtovanja različnih vsakodnevnih in dalj časa trajajočih dejavnostih, o načrtovanju prostega časa in o tem, kako lahko otroci svoj čas izkoristijo na najboljši možen način. Z njimi se lahko pogovorite o naslednjih situacijah:
- Vprašajte vašega otroka, ali je že kdaj sedel v razredu in razmišljal o čem drugem ali kaj drugega, namesto da bi sledil pouku? Kaj se zgodi potem, ko pride domov? (Otrok vam bo odgovoril, da je moral doma nadoknaditi snov in nalogo, ki je ni naredil pri pouku, učenje pa mu je bilo težje, ker ni poznal razlage učitelja).
- Vprašajte vašega otroka, ali se mu je kdaj v enem dnevu zgodilo, da se je s prijatelji po šoli dogovoril, da bodo skupaj naredili domačo nalogo, da se bodo igrali na igrišču in še, da bo po pouku obiskal babico? (Verjetno bo razložil, da je želel v prostem času narediti več stvari, a mu ni uspelo).
Takšno pogovarjanje vašemu otroku pomaga razumeti, da je načrtovanje zelo pomembno. Načrtovanje mu bo pomagalo, da se bo naučil kako v celoti izkoristiti čas, ki ga ima na voljo – da se bodo lahko igrali, počivali, odšli v naravo, predvsem pa bodo vedeli, kako preživeti cel dan.
Čas, ki ga preživite z otroki doma, je priložnost, da skupaj načrtujete potek današnjega dne, jutrišnjega ali pa naslednjega meseca.
Ker načrtujete za danes ali jutri, bo otroke spodbudilo k razmišljanju o tem, kako lahko preživijo čas doma, vključno s tem, kako racionalno izkoristiti čas za učenje in kako uskladiti svoje načrte z načrti drugih članov gospodinjstva.
Lahko pa z otroki načrtujete tudi, kaj boste počeli, ko bodo prenehale veljati različne omejitve – kje boste hodili, koga boste obiskali itd. Tako jih boste motivirali, saj jim s načrtovanjem pošiljate močno sporočilo, da bo to obdobje minilo, da se bodo vrnili k svojim vsakodnevnim dejavnostim, da se bodo lahko igrali s prijatelji, šli v kino ali v naravo. Znova bodo lahko počeli vse, kar imajo tudi običajno radi.
Pokažete jim lahko razliko med kratkoročnimi in dolgoročnimi cilji. Eden izmed načinov je, da otroka prosite, naj na papir napiše nekaj, kar lahko hitro doseže in to postavi v manjšo škatlo, v večjo škatlo pa naj na papir nariše nekaj, za kar je potrebnega več časa, da doseže. Okoli vsake škatle ovijte vrv ali debelejšo nit in izmerite katera škatla je potrebovala več vrvi, da ste jo lahko ovili. Krajša in daljša vrv tako simbolično predstavljata kratkoročni in dolgoročni cilj.
Ta igra zahteva:
- dve škatli (manjšo in večjo ali tanjšo in širšo),
- vrvico / volno / debelejšo nit,
- papir.
Otrok se bo pri tej igri naučil:
- prilagodljivosti,
- načrtovanja,
- postavljanja ciljev,
- razvijanja domišljije,
- uporabljanja metafor,
- ustvarjalnosti.
Nasvet za starše
Sodelujte pri načrtovanju dejavnosti in prilagodite svoje individualne dejavnosti otrokovim dejavnostim. Dnevne načrte lahko nalepite na hladilnik. Z majhnimi otroki se lahko pogovorite o tem, kaj boste počeli naslednji dan. Otrokom dajte priložnost, da se veselijo vsake naslednje dejavnosti, ki jo bodo opravili z vami. Z dolgoročnimi cilji jih motivirajte, da se bodo čez čas lahko vrnili k svojim priljubljenim aktivnostim s prijatelji na igriščih in v šoli.